Typy setkávání
Celokomunitní online setkání

- K čemu setkání slouží: Prostor pro sdílení aktuálních témat v přípravě učitelů, objevování poznávání a sdílení prioritních témat a informování členů KVBU o dalším směřování komunity.
- Formát: odpolední online setkání
- Frekvence: alespoň 1x ročně
- Dopad: Rozvoj know-how profesních témat z různých úhlů pohledů (např. ČR, zahraničí), růst komunity a expertnosti jeho účastníků.
Letní škola

- K čemu setkání slouží: Prostor pro osobní setkání všech typů vzdělavatelů budoucích učitelů, pro jejich osobní seznámení, sdílení know-how, propojování a hlubší porozumění různorodým pohledům na společné téma. Prostor pro networking a zahájení možné spolupráce mezi členy.
- Formát: 2,5denní prezenční setkání naživo v terénu – workshopy, prezentace, diskuse
- Frekvence: 1x ročně
- Dopad: Prožitek bezpečné atmosféry a sounáležitosti, nové vztahy a vazby, inspirace a nová poznání.
Vinárny vzdělavatelů budoucích učitelů

- K čemu setkání slouží: Prostor pro vzájemnou inspiraci napříč komunitou na základě potřeb jejích členů. Prostor pro členy komunity přinášet vlastní témata a vytvářet příležitosti pro sdílení.
- Formát: 1,5 hodinové online setkání v podvečer
- Frekvence: 1x měsíčně
- Dopad: Rozvoj know-how profesních témat z různých úhlů pohledů (např. ČR, zahraničí), růst komunity a expertnosti jeho účastníků.
Čtenářský klub KVBU

- K čemu setkání slouží: Prostor pro diskusi nad publikacemi (kapitola v knize, článek v časopise atd.) týkající se témat, která vzdělavatelé učitelů řeší.
- Formát: 1,5 hodinové online setkání v podvečer
- Frekvence: 1x měsíčně
- Dopad: Tvorba profesní sítě, komunity, vzájemná inspirace a sdílená, propojení teorie a praxe.
Ozvěny

- K čemu setkání slouží: Prostor pro vzájemné učení formou hlubšího prozkoumání specifického nástroje, techniky či metody, které vyvolaly zájem účastníků při celokomunitních setkáních.
- Formát: 2hodinové online setkání v podvečer
- Frekvence: ad hoc dle zájmu členů komunity
- Dopad: Rozvoj profesních dovedností skrze objevování nových učebních metod.
Další aktivity
Kampaň na podporu role vzdělavatele budoucích učitelů „Identita“

Často se mluví o učitelích a učitelkách a o tom, jak jsou připraveni na svou profesi. Málo se ale hovoří o těch, kteří je na jejich práci připravují – tedy o vzdělavatelích a vzdělavatelkách budoucích učitelů, jejichž expertíza, pracovní podmínky i vzájemná spolupráce mají dopad na to, jakými učiteli a učitelkami se studenti učitelství stanou.
Proto v rámci Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů vznikla pracovní skupina Identita, která připravila výchozí podkladové materiály pro rozvíření diskuse v rámci kampaně, jejímž cílem je představit odborné veřejnosti vzdělavatele a vzdělavatelky budoucích učitelů.
Účel kampaně:
- Zvednout téma vzdělavatelů budoucích učitelů a vytvořit prostor pro zahájení diskuse k vyjasnění identity, role a vzájemných vztahů mezi různými typy vzdělavatelů a vzdělavatelek a jejich vzájemného slaďování a propojování. Cílem těchto diskusí je ukotvit identitu, role a vzájemné vztahy a současně zvýšit podvědomí o významu vzdělávání budoucích učitelů a jejich vzdělavatelích.
Formát:
- série pěti podcastů, které jsou zaměřeny na přiblížení toho, jak o svém podílu na přípravě budoucích učitelů uvažují různé typy vzdělavatelů;
- série pěti plakátů představujících jednotlivé role a jejich zapojení do přípravy budoucích učitelů;
- debaty vzdělavatelů vzdělávajících budoucí učitele na téma jednotlivých rolí vzdělavatelů budoucích učitelů a možnostech spolupráce jak v rámci akcí KVBU, tak i na univerzitách.
Frekvence: průběžně od března 2023 dále
Dopad: Přesnější vymezení konkrétních rolí vzdělavatelů budoucích učitelů v systému vzdělávání budoucích učitelů, jejich potřeby a podmínek ke kvalitní práci. Pojmenování vztahů mezi jednotlivými aktéry a potřeby spolupráce.
Panelové debaty

- K čemu setkání slouží: Prostor pro sdílení různých úhlů pohledu a zkušeností s následnou diskusí.
- Formát: online/offline
- Frekvence: ad hoc
- Dopad: Mapování potřeb aktérů zapojených do přípravy budoucích učitelů s cílem navrhnout obecná doporučení.
Další akce iniciované členy komunity
- Například náslechy v hodinách, regionální setkání k určitému tématu apod., vzniklá zcela na základě vlastní iniciativy a potřeby členů.