Aktivity

TYPY SETKÁVÁNÍ

K čemu setkání slouží: Prostor pro sdílení aktuálních témat v přípravě učitelů, objevování poznávání a sdílení prioritních témat a informování členů KVBU o dalším směřování komunity

Formát: odpolední online setkání

Frekvence: 2x ročně
   • podzim – setkání s   inspirativním vzdělavatelem
   • jaro – téma spjaté s reformou přípravy učitelů

Dopad: Rozvoj know-how profesních témat z různých pohledů, růst komunity a expertnosti členů

Návrh bez názvu(26)

K čemu setkání slouží: Prostor pro osobní setkání všech typů vzdělavatelů, sdílení, propojování a hlubší pozorumění různorodým pohledům na společné téma

Formát: celodenní

Frekvence: 1x ročně v lednu

Dopad: Inspirace a nové pohledy na věc, prožitek sounáležitosti s kolegy

K čemu setkání slouží: Prostor pro osobní setkání všech typů vzdělavatelů budoucích učitelů, jejich osobní seznámení, sdílení know-how, propojování a hlubší porozumění různorodým pohledům na společné téma. Networking a zahájení možné spolupráce mezi členy

Formát: 2,5denní prezenční setkání naživo v terénu – workshopy, prezentace, diskuse.

Frekvence: 1x ročně v srpnu

Dopad: Prožitek bezpečné atmosféry a sounáležitosti, nové vztahy a vazby, inspirace a nová poznání

 

K čemu setkání slouží: Prostor pro vzájemnou inspiraci napříč komunitou na základě potřeb jejích členů. Prostor pro členy komunity přinášet vlastní témata a vytvářet příležitosti pro sdílení

Formát: hodinové online setkání v podvečer

Frekvence: 1x měsíčně – připojte

Dopad: Rozvoj know-how profesních témat z různých úhlů pohledů (např. ČR, zahraničí), růst komunity a expertnosti jeho účastníků

K čemu setkání slouží: Prostor pro vzájemné učení formou hlubšího prozkoumání specifického nástroje, techniky či metody, které vyvolaly zájem účastníků při celokomunitních setkáních

Formát: hodinové online setkání v podvečer

Frekvence: ad hoc dle zájmu členů komunity

Dopad: Rozvoj profesních dovedností skrze objevování nových učebních metod.

K čemu setkání slouží: Setkání zaměřené na tři různé konkrétní praktické zkušenosti s následným sdílením a diskuzí účastníků

Formát: 1,5 hodinové online setkání v podvečer

Frekvence: ad hoc

Dopad: Rozšiřování úhlu pohledu na jedno konkrétní téma ze tři různých perspektiv

 

K čemu setkání slouží: Prostor pro diskusi nad publikacemi (kapitola v knize, článek v časopise atd.) týkající se témat, která vzdělavatelé učitelů řeší

Formát: 1,5 hodinové online setkání v podvečer

Frekvence: ad hoc

Dopad: Tvorba profesní sítě, komunity, vzájemná inspirace a sdílení, propojení teorie a praxe

 

K čemu slouží: Inspirativní čtvrtletník

Formát: Online newsletter

Frekvence: 1x za 3 měsíce

Dopad: dodání odvahy a inspirace sdílení, co se osvědčilo a co ne

DALŠÍ AKTIVITY

Často se mluví o učitelích a učitelkách a o tom, jak jsou připraveni na svou profesi. Málo se ale hovoří o těch, kteří je na jejich práci připravují – tedy o vzdělavatelích a vzdělavatelkách budoucích učitelů, jejichž expertíza, pracovní podmínky i vzájemná spolupráce mají dopad na to, jakými učiteli a učitelkami se studenti učitelství stanou. 

Proto v rámci Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů vznikla pracovní skupina Identita, která připravila výchozí podkladové materiály pro rozvíření diskuse v rámci kampaně, jejímž cílem je představit odborné veřejnosti vzdělavatele a vzdělavatelky budoucích učitelů.

Účel kampaně:

  • Zvednout téma vzdělavatelů budoucích učitelů a vytvořit prostor pro zahájení diskuse k vyjasnění identity, role a vzájemných vztahů mezi různými typy vzdělavatelů a vzdělavatelek a jejich vzájemného slaďování a propojování. Cílem těchto diskusí je ukotvit identitu, role a vzájemné vztahy a současně zvýšit podvědomí o významu vzdělávání budoucích učitelů a jejich vzdělavatelích.

Formát:

  • Série pěti podcastů, které jsou zaměřeny na přiblížení toho, jak o svém podílu na přípravě budoucích učitelů uvažují různé typy vzdělavatelů;
  • Série pěti plakátů představujících jednotlivé role a jejich zapojení do přípravy budoucích učitelů;
  • Debaty vzdělavatelů vzdělávajících budoucí učitele na téma jednotlivých rolí vzdělavatelů budoucích učitelů a možnostech spolupráce jak v rámci akcí KVBU, tak i na univerzitách.

Frekvence: průběžně od března 2023 dále.

Dopad: 

  • Přesnější vymezení konkrétních rolí vzdělavatelů budoucích učitelů v systému vzdělávání budoucích učitelů, jejich potřeby a podmínek ke kvalitní práci.
  • Pojmenování vztahů mezi jednotlivými aktéry a potřeby spolupráce.

Další akce iniciované členy komunity

  • Například náslechy v hodinách, regionální setkání k určitému tématu apod., vzniklá zcela na základě vlastní iniciativy a potřeby členů.

 

PŘEHLED VÝVOJE KVBU A VŠECH PROBĚHLÝCH AKCÍ

Vytvořeno pomocí služby Padlet