TI, CO INSPIRUJÍ

Jsme komunitou, která staví na sdílení, vzájemné inspiraci a učení. Věříme, že vzdělávání je nejlepší, když se na něm podílíme společně. Každý z nás má co nabídnout, a právě díky tomu se můžeme navzájem inspirovat a obohacovat.❤️

Za každou akcí, která nás propojuje, stojí Realizační tým – srdce celé KVBU. Je to skupina dobrovolných členů komunity, kteří ve svém volném čase plánují, připravují a realizují akce pro nás pro všechny.

Nastal čas vzdělavatelky a vzdělavatele tohoto týmu blíže poznat. Pojďte se seznámit se členy Realizačního týmu.

Gabriela Klečková

Oborová didaktička, Katedra anglického jazyka, FPE (Fakulta pedagogická) ZČU v Plzni

V souvislosti s probíhající reformou pregraduální přìpravy učitelů a učitelek si kladu hodně otázek o podobě kvalitní přípravy a baví mě na tyto otázky hledat odpovědi s kolegy a studenty.

Chodím českou přírodou a objevuji jogu.

 

Ráda se pohybuji a sdílím profesní zájmy v komunitě lidí s podobnými hodnotami a pohledem na vzdělávání. Viděla jsem, že KVBU mi přesně toto nabízí. Zároveň mě lákala různorodost jejich členů a propojení s kolegy napříč republikou.

Petra Vallin

Didaktička, Katedra preprimární a primární pedagogiky, Pedagogická fakulta UK

Aktuálně se toho ve vzdělávání hodně děje, baví mě, jak je to dynamické, a že k proměně mohu aktivně přispět právě skrze práci s budoucími učiteli. A taky je to neuvěřitelně pestrá práce, která zahrnuje nejen práci se studenty, ale i úzkou spolupráci s provázejícími učiteli a kontakt s praxí, zapojení do pracovních skupin na MŠMT i časté výjezdy do zahraničí. Pokud si člověk uchrání současně pár hodin výuky na základní škole, skládá se mu celkem přesný obrázek o tom, kde současné české školství je a také co dál potřebuje.

Jezdím v obytňáku po Evropě, vyrábím náušnice a sbírám obaly od čokolád:).

Je dokázáno, že pro prosazení inovací ve vzdělávání je nutné spolupracovat. Neustále to říkáme studentům – budoucím učitelům, ale sami to na fakultách vždycky tolik neděláme. KVBU mi přesně tu spolupráci v profesní komunitě umožňuje.

Blanka Pravdová

Učitelka a vzdělavatelka budoucích učitelů s třicetiletou praxí, UNŽ, MŠMT

Téma utváření profesního sebepojetí a moje výzkumná práce na něm. 

Užívám si ta nejlepší představení ostravských i pražských divadel.

V roce 2020 jsem stála u zrodu KVBU. Kolegiální sdílení a reflexi zkušeností, které naše komunita nabízí, považuji za jeden z nejúčinnější nástrojů učení. 

Kateřina Círová

Učitelka výtvarné výchovy, ZŠ Kunratice a provázející učitelka Učitele naživo a KVV Pedf UK

Baví mě učit v tandemu se studenty učitelství. Sdílíme prostor pro jejich růst, a zároveň spolupráce se studenty zkvalitňuje i moji výuku. Je to smysluplné, obohacující i zábavné.

Dívám se na filmy, navštěvuji galerie a chodím do divadla. Když potřebuji relaxovat, zakládám zahrady.

Jako učitel se zde setkávám s inspirativními kolegy, s kterými reflektuji vlastní pedagogické zkušenosti a obohacuji své učení o jejich podněty. Jako provázející učitel získávám komplexní vhled napříč celým vzdělávacím systémem. Rozšiřuji si perspektivu, z které vnímá vedení studentů na praxích. Díky tomu lépe rozumím potřebám a cílům všech účastníků tohoto procesu.
Ale především trávím svůj čas s báječnými lidmi, kteří stejně jako já žijí naplno, věří v pozitivní přístup a rádi se smějí.

Martin Tomášek

Didaktik české a světové literatury, Filozofická fakulta Ostravské univerzity

Těší mě týmově pracovat na vzniku Univerzitní školy Ostrava, která by měla být spolu s dalšími klinickými školami přinášet impulzy k rychlejší proměně světa českého vzdělávání – směrem k funkční inkluzi, učení se tím, že věci sami děláme, a ne se o nich pouze učíme a k systematickému ověřování, že zvolené cesty přinášejí plody.

Cvičím jógu, hraju florbal, saunuju a běhám.

Protože nemít spřízněné duše, tomu já říkám neštěstí.

Jana Kalová

Didaktička matematiky, Science, Přírodovědecká fakulta JU v Českých Budějovicích 

Jsem ráda blízko našim studentům. I za jejich přispění jsme připravili nový studijní program Učitelství science, který bourá hranice mezi jednotlivými přírodovědnými předměty a podporuje jejich integraci. Používáme i nové metody výuky, které obohacují nejen naše studenty.

Ráda jsem s mými blízkými, ráda cestuji do obvyklých i neobvykých míst, ale líbí se mi i doma. Ráda se učím a přijímám různé výzvy.

Chtěla jsem poznat kolegy z jiných škol a z jiných oborů. Hledala jsem někoho, kdo chce upřímně měnit naše školství k lepšímu. Našla jsem nové kolegy a přátele a to myslím vážně.

Martina Trombíková

Oborová didaktička, facilitátorka reflexe praxe, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně

Mám radost, že mohu spoluutvářet nový přístup ke vzdělávání budoucích učitelek a učitelů. Ráda hledám cesty, jak to udělat, aby výuka na školách měla nejen smysl, ale i šmrnc a vedla k akci a radosti z objevování nového nejen žáky a žákyně, ale i jejich vyučující. Hodně mě naplňuje práce se studujícími v rámci reflektivních seminářů a spolupráce s inspirativními kolegyněmi a kolegy, bez týmové práce by to z mého pohledu nebylo ono! Taky je skvělé, že se díky své práci neustále učím a posouvám dál i já sama.

Ráda chodím na kafe, maluji&tvořím a objevuji poezii každodenního dne, kterou si ráda uchovávám i fotograficky!

Když jsem se začala angažovat v přípravě budoucích učitelek a učitelů, tak jsem se potřebovala zorientovat a ujasnit si svou profesní roli, což se mi díky KVBU podařilo, a co víc -> rostu, takže moc díky, KVBU!

Ingrid Procházková

Externí vyučující pedagogicko-psychologického základu, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity

Ráda trávím čas se svými studujícími. Společně zkoumáme, o čem ta výuka je a co se v ní dá dělat. Jsou zvídaví, kreativní, odvážní, otevření novým zkušenostem a jdou se mnou do každé lumpárny, kterou vymyslím.

V sezóně furt se pořád v záhoně. A v zimě hladím kočky a čtu detektivky.

Protože jsem zvědavá a Keliška ve mně prostě chtěla vědět, co se děje ve světě vzdělávání.

Alena Kohoutová

Adra, Lektorka a metodička environmentální a globální výchovy

Když studentů představuju, jak provázat enviro- a globální výchovu s aktivními ped.metodami, českým kurikulem, praxí a studenti se ptají, diskutují… a mé přednášky si prostě “neodsedí”!

Ráda sedím na jarním slunci a čtu si chytré knihy jako jsou Chytrozemě, GAIA aj. Užívám si dřevořezby.

Protože proměňování přípravy budoucích učitelů vidím jako cestu k otevřené demokratické společnosti zodpovědné k člověku, jeho okolí, světu…Zní to vágně, ale…! KVBU mi tuhle cestu prosekává. 

Jana Nálepová

Didaktička cizích jazyků, především němčiny, oddělení germanistiky Ústavu cizích jazyků Slezské univerzity v Opavě

Baví mě učit jinak, než tomu bylo dříve, tak aby v hodinách pracovali více žáci a studenti než vyučující

Ráda sportuji, v zimě např. lyže, v létě paddleboard a plavání.

Prošla jsem jako učitelka všemi stupni škol, od mateřské přes vyšší odbornou až po univerzitu v ČR i v Německu, a ráda se o své zkušenosti dělím s ostatními. Jsem nadšená z toho, kolik stejně smýšlejících lidí jsem v KVBU našla.  

💡 A co vy? Chcete se také aktivně zapojit do dění v Komunitě? 

Jako člen Realizačního týmu KVBU získáte:

🌟 Možnost ovlivnit aktivity KVBU
🌟 Příležitost aktivně se zapojit do zkvalitňování pregraduální přípravy učitelů
🌟 Příležitost učit se spolu s kolegy v bezpečném prostředí
🌟 Nové vztahy s kolegy a kolegyněmi napříč republikou
🌟 Hrazenou účast na 2 akcích KVBU (Letní škola KVBU a Strategické RT v Praze)
🌟 Přímý přístup k informacím z oblasti přípravy učitelů v ČR
🌟 Viditelnost osobní i viditelnost pracoviště, kde pracujete

Váš názor, zkušenosti i nápady jsou důležité.

Rádi vás mezi námi přivítáme.😊