Pro anonymní analyzování návštěvnosti na webu používáme cookies, abychom mohli obsah přizpůsobit potřebám návštěvníků. Své volby můžete kdykoliv změnit a kliknutím na „Nastavení“ si také můžete vybrat, jaké soubory cookie chcete.
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Děkujeme všem řečníkům, kteří s námi sdíleli své cenné vhledy do pregraduální přípravy učitelů:
🟦 Blanka Pravdová (MŠMT)
Představila implementaci kompetenčního rámce do přípravy učitelů a jejich 6 dimenzí a zmínila vznik oborových kompetenčních rámců, roli fakultních koordinátorů, pokusné ověřování provázejících učitelů a plánované financování jejich činnosti od r. 2026.
🟦 Petra Valin (PedF UK)
Ukázala strukturu SZZ na katedře primární pedagogiky – propojení s kompetenčním rámcem, důraz na portfolio a novou část zkoušky zaměřenou na profesní cestu studenta. Diskutovala se také forma hodnocení a role dialogu.
🟦 Petr Bauman (PřF JU)
Představil koncepci integrované SZZ pro učitelství „science“ – jedna komplexní zkouška včetně obhajoby DP. Portfolio je strukturováno do tří částí (pedagogická, didaktická, sebereflektivní) a doplněno hodnoticí škálou.
🟦 Veronika Bačová (FPaPP TUL)
Zaměřila se na propojení SZZ s praxí – studenti připravují vyučovací jednotku a realizují mikrovýstup. Hodnocení probíhá podle jasně daných kritérií.
🟦 Světlana Hanušová & Jarmila Bradová (PedF MU)
Přiblížily integrované SZZ spojující didaktiku AJ, pedagogiku a psychologii s důrazem na aplikaci teorie. Klíčové jsou portfoliové úkoly, okruhy zkoušky a jednoduchá hodnoticí škála.
🟦 Vlaďka Spilková (FF UPCE)
Ukázala dlouholetou tradici portfolií v učitelství anglického jazyka. Zdůraznila učitelskou způsobilost a reflexi praktických zkušeností, včetně důležité role provázejících učitelů.
V diskuzi se zapojili i další kolegové, zazněly důležité podněty k:
• dvoumodulárnímu pojetí SZZ
• roli a hodnocení provázejících učitelů
• potřebě jasných hodnoticích kritérií
• délce a formátu zkoušek
Otázky k další diskuzi:
1️⃣ Jak ideálně propojit roli provázejícího učitele s hodnocením u SZZ, aby to bylo efektivní, spravedlivé a proveditelné napříč školami?
2️⃣ Jaké překážky brání kvalitní zpětné vazbě od provázejících učitelů – a jak je překonat?
Děkujeme všem vystupujícím za jejich čas, sdílení praxe a energii vloženou do společného zlepšování přípravy budoucích učitelů! 🙏